Peel en Maas, 7 december 2006

Onderstaand artikel verscheen op donderdag 7 december 2006 in de Peel en Maas.
Ton de Boer (47) werkte vele jaren bij zijn broers in een loonbedrijf in Lottum. Na 23 jaar loonwerker te zijn geweest, besloot hij samen met zijn vrouw Trudy Steeghs (43), juridisch administratief medewerkster, om het roer om te gooien. Ton stopte bij zijn broers en ging aan het werk als veerman op het veerpont tussen Broekhuizen en Arcen. Verder kochten ze in de dorpskern van Meerlo, pal naast de kerk, een van de karakteristiekste en historische panden van Meerlo.

In en bij dit herenhuis uit 1771 hebben ze de afgelopen jaren hun droom in vervulling laten gaan: toeristen en vakantiegangers onderdak geven. Ze kochten het pand in 2001 en begonnen meteen met het maken van plannen en ”Vakantie Meerlo” ontstond.

In het herenhuis zijn eigenhandig vakantieappartementen gerealiseerd. Een appartement voor 6 personen en een voor 2 personen. In de grote tuin vlak bij de meanderende Molenbeek heeft Ton zelf twee Pieterpadchalets gebouwd. Dit zijn luxe trekkershutten geschikt voor 4 personen.

Het hele artikel is hier te lezen.